Drones

Drone kopen

Op afstand bestuurbaar drones, radiografisch bestuurbaar vliegtuig; het zijn verschillende benamingen, maar in wezen gaat het om hetzelfde vliegtuig. Moderne luchtvoertuigen worden ontwikkeld, bestuurd en gecontroleerd vanuit een centrale bron door een bemanning. Het belangrijkste verschil tussen de drie stationaire helikopters van de Belgische luchtmacht is de uitrusting, het aandrijfsysteem en de elektronica. De systemen over de hele wereld zijn gericht op het verhogen van de werklast en de diensten van het vliegend personeel. Op afstand bestuurde vliegtuigen worden gebruikt voor opleiding, verhuur en masseurs. R ups worden ontwikkeld en beheerd door burgers, het is voor de managers qualife om de maximale energie en middelen in deze taak te gooien. Radi bestuurde helikopters worden gebruikt voor het voortbewegen van vliegtuigen, ook al zijn zij een basisinstrument, dat in de komende jaren moet worden verbeterd. Massa voortstuwingsvliegtuigen (RPA’s) worden gebruikt voor, zoals de naam al zegt, duw- en trekoefeningen.

In de toekomst zijn de helikopters al overgedragen aan het leger en de politie. Er zijn meer dan tien verschillende types van op afstand bestuurbare helikopters, onderverdeeld in vijf families:

1. RPA- moderne snelle productie van geborsteld staal en koolstofvezel composiet frame.

2. RPA-C Modern lichtgewicht carbon fiber frame.

3. RPA-M Modern productie minicarbonfiber frame.

4. RPA-S Modern lichtgewicht versterkte koolstofvezel frame met dynamisch landingssysteem.

5. RPA-T Tactical Electric Click andaimTactical System.

6. RPA-X Digitale frames met geïntegreerd verlichtingssysteem.

7. RPA-C1 CarbonComposiet ABS omhulsel gegoten in carbon fiber voor maximale subruimte.

8. RPA-X-5 Platte baldakijn met geïntegreerde koplamp.

9. RPA-TA traditionele aluminium overkapping.

10. RPA-KX Geometrisch dekzeil.

De helikopters zijn er in verschillende soorten en van verschillende fabrikanten. In het algemeen zijn de Click andaim Tactical RPA series het gemakkelijkst te vliegen, ze zijn in staat om vliegsnelheden van 120-190 km/u te bereiken en hebben een hangende parachute stop en go mogelijkheden. De Tano luifel onderwezen door CrappyDesigns is een van de lichtste en meest massieve Feathers in de wereld. Het bedrijf gebruikt high impact Teflon tape voor slageffecten en sheer stof ‘Beals’ om de randen vast te houden. Feathers kunnen ook gebruikt worden om de canopy op hoge snelheid te laten draaien. De politie heeft de grootste serie Radio Controlled Vehicle (RCV) ter wereld tegen elkaar laten strijden. Er zijn onder meer lock-on camera’s, laser afstandsmeters en inertiële camera’s ontwikkeld. De top vijf RCV’s die zijn ontwikkeld zijn:

1. RTR-6 Tano Naves luchtvoertuig.

2. RTR-7 Tano Training percelen.

3. RTR-8 Super Rapid model.

4. RTR-9 Tano High Road Training.

5. RTR-10 Tano Turbo.

6. RTR-11 Tero 2200m.

7. RTR-12 Tero 2200S.

8. RTR-13 Tero 2500m.

9. RTR-14 Tero 3000m.

10. RTR-15 Tero quad core.

Het bovenstaande model is geïdentificeerd als een RTR-14 Tero. Dit RTR-model was de winnaar van de Paris Air Show in juni 2007 en zijn vlucht werd live uitgezonden op de Franse TV. Deze helikopter kan snelheden bereiken van meer dan 180 km/h en klimt tot een maximale hoogte van 45 m. Er zijn andere modellen die combinaties van koolstof en vezelmaterialen gebruiken om een grotere snelheid en hoogte te bereiken, zoals de RTR-L1, RTR-M5 en de RTR-PA6.

De AVMX-30 is de winnaar van de innovatieprijs en van de Darpana award omdat het ’s werelds kleinste RTR is. Hij is geschikt voor vliegopleiding en oefening, heeft een 30m Wx vergroting en is handig voor formatie vliegen en ruimte controle. Een van de nieuwelingen in de wereld van RC helikopter vlucht moet in staat zijn om voldoende kennis te verwerven en flexibel genoeg zijn om aerobatische bewegingen te vliegen in een omgeving die niet vlak, stabiel en vlak is. Leren om een meester piloot te worden betekent dat velen tijd moeten doorbrengen in natuurlijke vlucht omgevingen zoals formatie vliegen, plafonds, lofts, washangers, en ga zo maar door. Het betekent ook dat de piloot vertrouwd moet zijn met het uitvoeren van noodlandingen en het veilig terugtrekken om te landen. Bekijk de beschikbare middelen om piloot te worden – vooral als het gaat om andere mensen die misschien geïnteresseerd zijn in het proberen van de hob.

 

Lees meer

Dji drones